FC Prostata

Et fællesskab og nye kammerater, der er i samme båd som dig. Dertil kommer bedre fysisk form, måske et par kilo mindre på sidebenene og et skud energi ind på kontoen.

Det er, hvad du kan opnå ved at blive en del af FC Prostata og spille fodbold sammen med andre mænd, der også har været igennem et forløb med pro­statakræft. Du er velkommen, uanset om du har en fortid som semi-prof på grønsværen eller aldrig har snøret fodboldstøvlerne før.

LIVSGLÆDE OG EN STÆRKERE KROP

Forskning viser, at regelmæssig motion har en god effekt for mænd med pro­statakræft, fx i forhold til sygdommens udvikling. FC Prostata-fodbold har des­uden dokumenteret virkning på fx muskelstyrke, kondition og træthed. Også livskvalitet og humør kan få et væsentligt løft.

Selve fodboldtræningen foregår i en klub med hold udelukkende for mænd med prostatakræft. Holdets træner er særligt uddannet i at tage hensyn og give de rigtige udfordringer. I træner typisk to gange om ugen i en time og kommer igennem både opvarmning, øvelser og spil.

"...Efter jeg er startet i FC Prostata, har jeg flyttet to kg. fedt til muskler. Mine knogler er blevet stærkere og svarer faktisk til en utrænet 25-årigs. Det er da en god besked at få. Ole Fabricius, 67 år..."

"...FC Prostata handler først og fremmest om fodbold – og så om sygdommen. Fodbold i klubben betyder alt for mit velbefindende og humør: Jeg får rørt mig. Jeg får ondt i alle mine muskler, så jeg kan mærke, at jeg lever. Og jeg har fået gode venner.” Hans Jakob Helms, 68 år..."

Træningstider er:

mandag og torsdag kl. 10.00 – 11.00.

Kontaktpersoner:

Ole Fabricius: Tlf: 2424 5822, mail: toristede@gmail.com