Velkommen i klubben

Det allervigtigste ved at spille fodbold i ungdomsafdelingen i Østerbro IF er at opleve glæden ved spillet – at have det sjovt og få nogle gode kammeratskaber.

Vi har derudover et stort ønske om, at vi - udover at være en fodboldklub med stærke sociale værdier - også udvikler spillere til højt niveau.

Således at den enkelte spiller til enhver tid stimuleres med en målrettet træning af høj kvalitet, tilpasset alder og udviklingsniveau.

Vi ønsker at udvikle spillere og hold, der glimrer ved primært at spille på et teknisk og taktisk højt niveau uden at gå på kompromis med klubbens værdier og således samtidig have en ”sund” social indstilling til holdkammerater, klubkammerater, modstandere, dommere, tilskuere m.fl..

Vi stræber efter at spille attraktivt, offensivt, kreativt, hurtigt og fair. Vi tror på at individuelle færdigheder er det fundament, alle andre facetter af spillet bygger på. Vi tror også at spilintelligens, holdtaktiske aspekter, hurtighed, Fitness og vinder-mentalitet er afgørende elementer.

Vi tager for ungdommen udgangspunkt i relationsdannelse, tekniske færdigheder og udvidet spilintelligens.

På hver årgang vil der være tilknyttet mindst én årgangstræner – som er minimum DBU C1 & C2 træneruddannet, ligesom vi går efter at være besat af B-licens certificerede trænere.

Der vil være træning 2 gange om ugen. Træningen foregår i Fælledparken på arealet ved Jagtvej - Øster allé i sommerhalvåret og desuden i Svanemøllehallen i vinterhalvåret. Særligt talentfulde og entusiastiske spillere tilbydes ekstra træning i et DBU-styret FC København-Topcenter sammen med andre udvalgte spillere fra københavnsområdet – også om fredagen.

Derudover deltager vi i alle ungdomsrækkerne i DBU's turneringer, hvor vi dyster mod andre klubber fra København og omegn.

Kontingentet i vores ungdomsrækker er kr. 850,- halvårligt. Der tilsendes et betalingslink via e-mail, som skal benyttes for at tilmelde et betalingskort første gang. Herefter trækkes kontingentet på kortet hvert halvår –  januar og juli. Man kan indmelde sig via vores hjemmeside her, gå til indmeldelse

På vegne af ungdomsafdelingen

Jørgen Søgaard