FCK Venskabsklub

F.C. København og Østerbro IF har indgået et officielt venskab pr. 2013-03-01. Aftalen er skabt, for at F.C. København kan knytte tættere bånd til de lokale fodboldforeninger ved at støtte dem sportsligt og kommercielt. Begge parter ser et stort potentiale i samarbejdet og ser frem til en konstruktiv fremtid.

Sportsligt får klubberne mulighed for at knytte bånd til F.C. Københavns School of Excellence. School of Excellence er F.C. Københavns satsning på det, der skal blive Skandinaviens bedste fodbolduddannelse. Her tilbyder F.C. København en veltilrettelagt hverdag til regionens bedste ungdomsspillere i alderen 13 til 19 år. En hverdag, hvor der er taget hånd om planlægning af træning, skole, lektier og transport.

Samarbejdet med SOE består i følgende:

Talent-træning:
Det vil være muligt at indstille talenter til prøvetræning hos School of Excellence. Det er den sportslige ledelse i den pågældende klub der indstiller den enkelte spiller. Herefter opstår en dialog imellem talentet/forældre og Østerbro IF.

Uddannelse af trænere:
School of Excellence vil med jævne mellemrum invitere trænere til workshop på F.C. Københavns træningsanlæg. Her vil SOE’s trænere bruge deres erfaringer i arbejdet med ungdomsfodbold og bruge det i undervisningen. Der vil være konstruktive workshops og mulighed for at bruge erfaringerne i praksis i løbet af udannelsesdagene.

Udover ovenstående vil der være mulighed for et udvidet samarbejde, såfremt begge parter ser fordelene i dette.

Kommercielt vil F.C. København give Østerbro IF's medlemmer oplevelser i såvel PARKEN som i eget klubhus:

Billetter:
1-2 gange årligt vil alle medlemmer blive tilbudt en unik oplevelse, når F.C. København byder indenfor i PARKEN – Danmarks nationalstadion. Pågældende kamp aftales mellem Østerbro IF og F.C. København.

Rundvisning:
Rundvisning i PARKEN tilbydes 1 gang årligt for 50 personer.

Handelsnetværk:
Adgang til F.C. Københavns handelsnetværksmøder hvor F.C. Københavns sponsorer mødes og netværker.

Klubbesøg:
Ved særlige lejligheder vil F.C. København sende repræsentanter i form af f.eks. spillere, trænere eller stab til særlige begivenheder hos Østerbro IF.