Østerbro IF U12 tager guldet

26. august 2018 kl. 11:33
U12 holdet tager guldet ved JB Cup 2018

CUP 2018 - ØIF U12 tager guldet

Traditionen tro drog ØIF 2007 mod vores årlige sommerstævne lørdag d. 18. august. I år havde vi valgt JB CUP 2018 ved Jægersborg Boldklub med 108 tilmeldte hold fra U8 til U14 piger og drenge.

Vi havde 19 drenge med og stillede med 2 hold til 8 mands kampe. Et hold på niveau 2 og et på niveau 3. De 2 rækker blev dog slået sammen, da der ikke var nok tilmeldte hold. Begge vores hold blev derfor lagt over i niveau 3 rækken, og vi blandede vores hold med spillere fra begge niveauer.

Efter 6 ugers sommerferie havde vi ikke de store forventninger, og vi havde som altid lagt vægt på, at det skulle være sjovt at spille kampene. Det skulle dog meget hurtigt vise sig, at drengene var mere end 100% klar til at spille nogle rigtig flotte kampe.

Hold 2 startede med en flot kamp mod VSB, og kampen endte 0-0. Vi havde overtaget i flere perioder, men bolden ville desværre ikke gå i mål. Hold 1 spillede efterfølgende en ligeså flot kamp mod B1908, som vi vandt 2-1.

Så begge hold startede turneringen rigtig flot, og drengene viste under hele stævnet det bedste fodbold, som vi kan spille, når alle er 100% på. Flotte pasninger og sammenspil, gode løb i de frie rum, højt pres, masser af afslutninger og et stærkt forsvar og en stærk målmands indsats. Alle hjalp hinanden, så spillet flød perfekt, og de kæmpede om hver eneste bold.

Desværre begyndte skaderne allerede at melde sig i den anden kamp for hold 2, som vi tabte 1-0 til Solrød FC. Igen i en meget tæt kamp, som sagtens kunne være endt til vores fordel. Med 3 skader ud af 10 drenge kunne vi desværre ikke spille for fuld styrke. Vi tabte desværre også den tredje kamp 3-0 mod B1903. Hold 2 var også ramt af en enkelt skade, men kunne med 8 spillere forsætte det flotte spil med 0-0 mod GFK. Pga. af afbud var vi allerede i semifinalen. Den vandt vi 2-0 mod B1903, og vi havde rigtig mange afslutninger på overlæggeren, og stolpen, og så var vi i finalen. Finalen blev spillet mod GFK, som var endnu en meget tæt kamp, selvom vi havde overtaget i det meste af kampen. Vi vandt 2-1, og så brød jublen ud blandt drengene, forældrene og trænere, og vi kunne fortjent gå op og hente guldet.

Vi tog efterfølgende til Lyngby og spiste aftensmad, købte slik og så var der film og hygge på Tjørnegårdsskolen. Her overnattede de fleste af drengene til søndag. Om morgenen hentede vi alle morgenbrød, og bagefter blev der leget gemmeleg. Halvdelen af drengene var godt trætte og tog hjem, og de sidste tog på Bakken, og gav den gas til sen eftermiddag. Træneren fik en velfortjent kop kaffe på Kaffesalonen imens.

En stor tak til forældrene for jeres deltagelse og opbakning, og en stor tak til klubben for at støtte os ved stævnet. En fantastisk weekend for os alle.

Jan & Peter

Østerbro IF, trænere (2007)

Resultater

Hold 1 - Vinder af Drenge 2007 (3)