Nyt talentfuld trænerpar til U12

21. august 2019 kl. 21:38

Sophus lindegaard og Mads Mathson Larsen tiltræder tirsdag den 27. august som trænere for U12-drengene i Østerbro IF.

Der er tale om to unge træner talenter, der kender hinanden rigtig godt. De spiller sammen på U19 i Østerbro IF og begge har et særdeles godt kendskab til klubben. Vi blev særligt opmærksom på deres store trænertalent under årets fodboldskole i østerbro IF, hvor de som trænerassistenter endte med at løfte rollen som træner på et af vores hold, da en træner meldte afbud med meget kort varsel.

– Vi kommer til at fungere godt som et team, og vi glæder os til rollen som træner på U12, hvor vi skal udvikle os som trænere og ha’ det sjovt med vores trup af spillere siger Sophus og Mads.

Har talentet og er begge ØIF’er i hjertet

Begge er de lige startet på en fodbold elite skole, hvorfor fodbolden fylder rigtig meget i deres liv og hverdag. Når man møder de to drenge står det klart, at de brænder for sporten og klubben Østerbro IF.  Det nye trænerpar bor kun et par dribleture fra fælledparken, og sportschef i klubbens ungdomsafdeling glæder sig meget over, at de nu skal stå i spidsen for U12-holdet, der efter en periode uden fast træner mangler stabilitet og et fast holdepunkt i hverdagen.

– Der er ingen tvivl om, at de to talentfulde drenge kommer med både ambitioner og en gejst, der øjeblikkeligt vil smitte af på U12 truppen. Selvom de er et uprøvet blad i rollen som klubtræner og uden tvivl har meget at lære, så betyder det, at de to har sagt ja til at stå i spidsen for U12 drengen meget for klubben. De er begge meget unge, men bliver et rigtig dygtigt trænerteam, som drengene let kan spejle sig i. Kombinationen af de to er den helt ideelle, siger Jørgen Søgaard.

Henover efteråret vil de to drenge indlede deres træneruddannelse, når klubben sender dem på DBU’s C1 og C2 kursus. Men drengenes ambitioner stopper ikke her, de vil hele vejen og drømmer brændende om at ta’ DBU’s B-tænerlicens.

Med ansættelsen af de to på en aftale der foreløbig løber frem til og med udgangen af juni 2020, kan Freddy slippe holdet og koncentrere sig om at være træner for de helt små i klubben, og gøre som han altid gør, løfte og skabe fantastiske udviklingsrammer for vores børn og deres forældre i østerbro IF.

Ta’ godt imod dem i klubben når de indleder deres træner rejse sammen med U12 fra og med på tirsdag i den kommende uge.

Med sportslig hilsen

Ungdomssportschef – Jørgen Søgaard