Ny trænerprofil til U13

07. august 2020 kl. 09:57
Spændende trænerprofil kommer til Østerbro IF

Efter 1/2 år med stor udskiftning i trænerrollen og manglende struktur i hverdagen, måtte vi desværre erkende at indsatsen omkring vores U13 hold ikke kørte som forventet.
Det var både den sportsligledelse, spillere og forældre naturlige ærgerlige over. Men det er vigtigt at fokusere på, at de seneste 2 måneder har været en fantastisk periode, hvor en stærk forældregruppe og den sportslige ledelse rykkede tæt sammen for at løse udfordringerne og fastholde spillerne i Østerbro IF.

Kort tid før sommerferien, kortlagde vi i fællesskab problematikker og snakkede ind i løsninger. Herefter indledte den sportslige leder arbejdet henover sommerferien, og da vi mødtes i forældregruppen torsdag d. 06. august, kunne klubben løfte sløret for den nye struktur og bemanding omkring U13. Træningen vil fremover som ønsket foregå i nærområdet i fælledparken, ligesom en spændende trænerprofil havde meldt sit kandidatur til den sportslige leder og stod klar til at møde forældrerepræsentanterne kl. 19:00. Efter 30 minutters samtale på altanen i fælledklubhuset, kunne vi byde en ny træner velkommen i klubben.

Til at stå i spidsen for holdet har vi til den kommende sæson lavet en aftale med en Ahmad El-Achi.
Ahmad er ikke et kendt ansigt i Østerbro IF, men han gjorde sig godt bemærket på træningsbanerne under fodboldskoleugen. Ahmad har trods sin unge alder været træner i rigtig mange år, og vil udover vores U13 hold stå i spidsen for 3 andre hold i københavn området. Ahmad brænder for fodbolden og er udover boldspillet også turneringsleder når der afvikles skoleskak, så vi forventer store ting ud i det strategiske spil når U13 skal spille de andre hold skakmat. :-)
Ahmad er en personlighed og træner-faglighed, som passer rigtig godt ind i vores breddeklub, og så er han en coachende træner med fokus på sammenhold, fællesskab og udvikling af den enkelte spiller. Egenskaber som for holdet og forældregruppen er helt essentielle, da det er et ungdomshold med store muligheder.

Ahmad starter tirsdag d. 11. august, så ta' godt imod ham når i møder ham i klubben.

Udover Ahmad som ny cheftræner vil Morten Kjelsø fra forældregruppen løfte opgaven som holdleder, ligesom Karl Rumles far Martin er hjælpetræner om tirsdagen og Jens' far Søren er hjælpetræner om torsdagen så længe behovet er der.